12.01.2013

Oswajanie historii

Kiedyś nie lubiłam historii. Z biegiem lat (i wiekiem ;) patrzę na historię zupełnie inaczej. Nabrała dla mnie innego znaczenia. Zaczęłam doceniać coś takiego jak historia i pomału się z nią oswajać (choć jeszcze nie odważę się powiedzieć "zaprzyjaźniać. W ramach tego oswajania historii znalazłam dwa wyzwania czytelnicze. Jedno bardzo szerokie - " Z historią w tle" dotyczy książek historycznych, których akcja dzieje się do 1945 roku. Drugie wyzwanie - "Tudorowie w literaturze", bardziej wąskie, skupia się na dynastii Tudorów. Linki zamieściłam w zakładce "Wyzwania literackie". Znacie jeszcze jakieś inne historyczne wyzwania? Ja tymczasem idę poczytać o Francji i Ludwiku XIV.

1 komentarz:

  1. "Wojna i literatura"
    http://wojna-i-literatura.blogspot.com

    Bardzo ciekawe wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń